خصوصیات طراحی داخلی صنعتی

یکی دیگر از سبک‌هایی که امروزه در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی داخلی صنعتی است. در مقاله‌ی امروز به خصوصیات طراحی داخلی صنعتی و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

این سبک طراحی داخلی معمولاً در فضاهای تجاری، اداری و خانه‌های مدرن دیده می‌شود. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مصالح ساده:
برای اجرای این سبک از مصالح ساده و پرکاربردی که بطور معمول در رنود ساخت یک ساختمان بکار می‌روند، استفاده می‌شود. مصالحی مانند آجر، بتن، چوب و یا فلز.

۲- رنگ‌های خنثی و طبیعی:
رنگ‌های مورد استفاده در این سبک از طراحی داخلی، رنگ‌هایی هستند که تداعی کننده‌ی محیطی صنعتی و کارگاهی باشند. مانند خاکستری، سفید، سیاه، قهوه‌ای و کرم.

۳- لوله‌ها و اتصالات بدون پوشش:
برای تقویت بیشتر حس صنعتی، بطور معمول لوله‌ها، اتصالات و سیستم‌های ساختمانی دیگر بدون پوشش باقی می‌مانند. حتی گاهی اوقات از لوله‌ها و اتصالات، فقط به منظور کمک به انتقال حس صنعتی، در تزئینات استفاده می‌شود.

۴- مبلمان و وسایل قدیمی:
برای ایجاد حس تاریخی و قدیمی بودن، از مبلمانی استفاده می‌شود که ظاهر قدیمی دارند.

۵- فضای باز:
در طراحی داخلی صنعتی نیز مانند طراحی داخلی مدرن، برای طراحی فضا از پلان باز استفاده می‌شود.

۶- نورپردازی:
نورپردازی عنصر بسیار مهمی در طراحی داخلی صنعتی می‌باشد؛ نور‌های مورد استفاده در این سبک، نور‌های ساده و صنعتی هستند.

۷- اشکال هندسی:
در طراحی داخلی صنعتی برای تداعی کردن حس یک محیط صنعتی، اشکال و گوشه‌های فضا، به شکل زاویه‌دار و منسجم طراحی می‌شود. اشکال مورد استفاده شامل مستطیل، ذوزنقه و مثلث می‌باشند؛ بطور معمول استفاده از اشکال مدور کم بوده و محدود به مبلمان است.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی داخلی صنعتی، پنجره‌ها هستند؛ پنجره‌های مورد استفاده عبارتند از:

۱- پنجره‌های بزرگ و نورگیر:
در سبک صنعتی، استفاده از پنجره‌های بزرگ نورگیر بسیار متداول است. این نوع پنجره‌ها به صرفه‌جویی در انرژی کمک می‌کنند و همچنین فضای داخلی را روشن می‌کنند.

۲- پنجره‌های کشویی:
این نوع پنجره‌ها طراحی ساده و زیبایی دارند و با یک مسیر رفت‌ و برگشت روی قاب پنجره کار می‌کنند.

پروفیل‌ها و سیستم‌های تولید شده در شرکت حکمت می‌توانند به شما در دسترسی به نور طبیعی مورد نیاز برای طراحی داخلی مورد نظرتان کمک کنند.
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی