انواع در و پنجره آلومینیوم

امروزه انواع مختلفی از درهای آلومینیومی و پنجره‌های آلومینیومی در بازار موجود است. دو نوع درب و پنجره‌ آلومینیومی بسیار در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل تفاوت آن‌ها، استفاده از پروفیل‌های مختلف در آن‌ها می‌باشد. دو نوع کلی از درب و پنجره‌ آلومینیومی که امروز استفاده می‌شود، شامل درب و پنجره آلومینیوم ساده و در و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می‌باشد. مدل اول با نام پنجره آلومینیومی نرمال نیز شناخته می شود. نام انگلیسی آن در واقع Normal Aluminium می‌باشد.

مدل بعدی بسیار رایج درب و پنجرهای ساخته شده از آلومینیوم، در و پنجره ترمال بریک می‌باشد. که نسبت به مدل نرمال، درب و پنجره ساخته شده ترمال بریک، در برابر سرما و گرما عایق بهتری می‌باشد.در واقع مدل ترمال بریک، از پلی آمید برای جدا کردن لایه خارجی با داخلی در و پنجره، بهره برده است.

  • چرا برای داشتن بهترین درب و پنجره ، باید آلومینیوم را انتخاب کرد …

آلومینیوم سومین عنصر رایج در پوسته‌ی زمین است این ماده سبز می‌تواند بارها بازیافت شود بدون آنکه کوچکترین لطمه‌ای به محیط زیست بزند، هزینه بازیافت آلومینیوم تنها ۵ % هزینه‌ی تولید این مواد است بنابراین آلومینیوم یکی از سبزترین مواد مصرفی در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌آید. البته شرکت حکمت همواره برای تولید پروفیل‌های درب و پنجره‌‌ی آلومینیومی از بیلت‌های فابریک با شماره ۶۰۶۳ استفاده می‌کند تا رنگ پذیری بهتر و مقاومت بیشتری داشته باشد. و بازیافت آلومینیوم را به تولید قطعات برای صنایع دیگر اختصاص می‌دهد.

  • مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی …

برای داشتن درب و پنجره می‌توان از متریال‌های مختلف استفاده کرد ، حال به این موضوع می‌پردازیم که چرا آلومینیوم بهترین گزینه برای ساخت درب و پنجره است.
آلومینیوم فلزی است که باعث تحول بسیار در بخش‌های مختلف فناوری شده است؛ اگر چه سبک‌تر از فلزات دیگر است اما مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد که دلیل اصلی استفاده از آن در بخش‌های مختلف هوانوردی است.
پروفیل‌های آلومینیومی راه حلی است برای داشتن درب و پنجره‌هایی بسیار مستحکم که امنیت و دوام طولانی مدت را ارائه می‌دهد . در ادامه به بعضی از خواص مکانیکی و ذاتی آلومینیوم می‌پردازیم تا یقین کنید برای داشتن بهترین ، چاره جز انتخاب در و پنجره آلومینیوم حکمت ندارید.

  • آلومینیوم از طبیعت است و به طبیعت باز می‌گردد …

آلومینیوم در مقابل تابش نور خورشید و در طولانی مدت دچار پیچیدگی و تغییر رنگ نخواهد شد، واقعیتی که در مناطق گرمسیری مخصوصا طول تابستان با درجه حرارت زیاد بسیار با اهمیت است .
آلومینیوم در تغییرات دمایی زیاد مستعد انقباض و انبساط نیست بنابراین حداکثر مقاومت و سفتی پروفیل برای درب و پنجره را دارا است.
آلومینیوم در شرایط مختلف آب و هوایی یا آزمایشگاهی دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی نخواهد شد و این امر ارزش به سزایی برای درب و پنجره‌ آلومینیومی در مناطقی با آب و هوای مرطوب دارد از جمله شمال و جنوب کشور.

  • استحکام بالا برای داشتن قاب‌های بزرگ …

آلومینیوم ، فلزی سبک در عین حال با مقاومت بالاست. استحکام بالای این فلز اجازه می‌دهد که شرکت حکمت پروفیل‌هایی طراحی کند تا بتوان درب و پنجره‌هایی با سایز‌های باور نکردنی داشت. ویلاهایی یکدست ، رستوران‌های بزرگ و …، عموما احتیاج به دهانه‌های بزرگ دارند که حداکثر نور طبیعی را به داخل ارائه دهد.
طبیعی است مواد ضعیف تر مثل پروفیل‌های UPVC دچار پیچیدگی و شکستگی در کنج پروفیل‌ها می‌شود در حالیکه پروفیل‌های بسیار نازک یک چهارچوب آلومینیوم می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن شیشه دوجداره را تحمل کند.

شرکت حکمت توانسته با طراحی پروفیل‌های مختلف، این نیاز را برآورده کند تا بتوان از داشتن قاب‌های منحصر به فرد لذت برد.

  • گرمای حاصل از آتش سوزی را به خود جذب می‌کند …

آلومینیوم در دمای ۶۶۰ درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود . همین امر باعث می‌شود در صورت بروز آتش‌سوزی درب و پنجره‌ آلومینیومی به گسترش آن کمک نکند و در واقع آن را محدود کند . برخلاف چوب که به گسترش آتش سوزی کمک می‌کند یا UPVC که در آتش‌سوزی گازهای قابل اشتعال و سمی از خود متصاعد می‌کند آلومینیوم گرمای حاصل از آتش‌سوزی را جذب خود می‌کند و بدون ایجاد گازهای سمی از بین می‌برد.

  • امنیت …

تنوع بالا در یراق‌آلات با انواع مکانیزم و لوازم جانبی در کنار استحکام و مقاومت بالای پروفیل‌های آلومینیومی، در و پنجره‌ای با ضریب امنیت بسیار بالا به وجود می‌آورد تا مزاحمت احتمالی را مهار کند و خیالی آسوده به کاربر ارائه دهد. یکی از دلایل وسواس زیاد مجموعه حکمت در همکاری با شرکت‌های به نام آسمانی برای تامین یراق آلات به سبب فراهم کردن امنیت و آسودگی خیال کاربران است.

  • طراحی فضای پیرامون اثرگذار است ، جدی بگیریم …

باید بپذیریم پس از ۵۰% وقت خودمان را در فضای کار و خانه می‌گذرانیم پس فضایی که در آن زندگی می‌کنیم بخشی از خودمان شده است. اگر به جزئیات آن فکر کنیم متوجه می‌شویم زیبایی فریم در و پنجره‌ها بخش اساسی ظاهر و داخل آن را شکل می‌دهد؛ پروفیل‌های آلومینیومی از نظر تنوع در طرح ، رنگ و ابعاد نسبت به رقبای خود بی‌نظیر هستند.

درب و پنجره‌ آلومینیومی با داشتن بافت‌های رنگی متفاوت و متنوع در کنار متریال‌های دیگر مصرفی در ساختمان زیبایی را دو چندان می‌کنند. مجموعه حکمت به عنوان تولیدکننده پروفیل‌های آلومینیوم همیشه راه حل‌های ویژه‌ای به نیاز مشتریان ارائه کرده تا ارزش زیبایی پروژه را ارتفاع بخشد، ما در حکمت به کل پروژه می‌اندیشیم نه فقط به یک اسطوره تمام عیار عایق حرارتی …
عموما گفته می‌شود پروفیل‌های آلومینیومی عایق‌های مناسبی برای تبادل حرارت نیستند و چون آلومینیوم فلز رسانایی است حرارت را انتقال می‌دهد . این نکته درست است ولی با پیشرفت‌های فناورانه مجموعه حکمت دسترسی به پروفیل‌های ترمال بریک برای مشتریان محیا شده است تا به وسیله پلی آمید که بین سطح داخلی و خارجی پروفیل قرار می‌گیرد انتقال انرژی به نزدیک صفر برسد آلومینیوم نسبت به گرما مقاومت بالایی دارد و آن را به راحتی انتقال نمی‌دهد به همین دلیل عموما از پروفیل‌ها و پرده‌های آلومینیومی برای سایبان‌های ساختمان‌ها استفاده می‌کنند این امر باعث می‌شود که درب و پنجره‌های آلومینیومی گرمای خانه را در زمستان محافظت کنند و گرمای بیرون از خانه را در تابستان به داخل انتقال ندهند.
شرکت حکمت با استفاده از واشرها و لاستیک‌های EPDM با کیفیت بالا در درب و پنجره‌های آلومینیومی راه ورود بادهای سرد را مسدود می کند که این امر مصرف انرژی در واحدهای ساختمان را به حداقل می‌رساند.
باید بدانید در انتخاب نوع شیشه نیز باید دقت بسیار داشته باشید و طبیعی است شیشه‌های سه جداره بسیار موثرتر از شیشه‌های ساده عمل می‌کنند.

  • صدای اضافی در کار نیست …

یکی از اصلی‌ترین خصوصیاتی که هنگام انتخاب جنس در و پنجره باید در نظر داشت عایق بودن صداست؛ خصوصا برای پروژه‌هایی که در محیط‌های شهری با آلودگی صوتی زیاد قرار دارند.
استفاده از مواد درزگیر لاستیک با کیفیت بسیار بالا برای پیرامون درب و پنجره‌های شرکت حکمت و همچنین آب‌بندی لاستیکی که اطراف تمام پنجره‌ها و درهای ما استفاده می‌شود، شکست قابل توجهی در انتقال صدای بیرون به داخل ایجاد می‌کند؛ البته به شرط آنکه دستگیره درب یا پنجره را به درستی بسته باشید تا تمام قفل‌ها سر جای خود قرار گیرد.
لازم به ذکر است حدود ۷۵% از سطح پنجره را شیشه به خود اختصاص داده است. که اگر بسیار در انتقال صوت محسوب می‌شود ، با استفاده از شیشه‌های سه‌لایه تردید نکنید از دیوارتان صدا می‌آید ولی از پنجره نه.

مقاوم در برابر رطوبت

درب و پنجره‌های آلومینیومی بسیار در برابر رطوبت مقاوم هستند و دچار زنگ زدگی نمی‌شوند.

ماندگاری رنگ بالا

درب و پنجره‌های آلومینیوم با داشتن رنگ الکترواستاتیک، ماندگاری بسیاری بالاتری دارد.

قابلیت بازیافت

آلومینیوم از جنس طبیعت می‌باشد و با طبیعت سازگار است. درب و پنجره آلومینیومی قابل بازیافت بوده و طبیعت را دچار بحران نمی‌کند.

قابلیت استفاده به عنوان عایق

به دلیل قابلیت نصب شیشه‌های دوجداره و سه‌جداره، از این لحاظ می‌تواند به عنوان یک عایق استفاده گردد.

تنوع در نوع بازشو

درب و پنجره آلومینیومی به دلیل تنوع نوع بازشو و رنگ، دامنه انتخاب را به هر سلیقه‌ای می‌دهد.

آزادی در انتخاب انواع یراق

استفاده از یراق‌آلات متفاوت برای درب و پنجره آلومینیوم، راحتی و امنیت بیشتری به کاربر می‌دهد.

انواع در و پنجره آلومینیوم

امروزه انواع مختلفی از درهای آلومینیومی و پنجره‌های آلومینیومی در بازار موجود است. دو نوع آن بسیار در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل تفاوت آن‌ها، استفاده از پروفیل‌های مختلف در آن‌ها می‌باشد.

دو نوع کلی از درب و پنجره‌های آلومینیومی که امروز استفاده می‌شود، شامل درب و پنجره آلومینیوم ساده و در و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می‌باشد.

مدل اول با نام پنجره آلومینیومی نرمال نیز شناخته می‌شود. نام انگلیسی آن در واقع Normal Aluminium می‌باشد.

مدل بعدی بسیار رایج درب و پنجرهای ساخته شده از آلومینیوم، در و پنجره ترمال بریک می‌باشد. که نسبت به مدل نرمال، درب و پنجره ساخته شده ترمال بریک، در برابر سرما و گرما عایق بهتری می‌باشد.

در واقع مدل ترمال بریک، از پلی آمید برای جدا کردن لایه خارجی با داخلی در و پنجره، بهره برده است.

چرا باید درب و پنجره آلومینیومی حکمت را انتخاب کنید؟

شرکت حکمت در طول نیم قرن سابقه، پروژه‌های متعددی را در زمینه درب و پنجره‌های آلومینیومی به اجرا درآورده است. لیست زیر تنها بخشی از آخرین پروژه‌های اجرا شده  در سطح کشور می‌باشد.