طراحی داخلی معاصر و ویژگی‌های آن

در مقاله‌ی قبل به طراحی داخلی مدرن و خصوصیات آن پرداختیم، و امروز می‌خواهیم طراحی داخلی معاصر و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

یکی از سبک‌های طراحی داخلی شکل گرفته در قرن بیستم ، طراحی داخلی معاصر است.
تمرکز اصلی این سبک بر خطوط و فضا و همچنین مفاهیم و تکنولوژی‌های معاصر است؛ و تلاش دارد تا فضاهایی را ایجاد کند تا با زمان و فرهنگ روز دنیا هماهنگ باشند.  

در سبک معاصر از مصالح و اجزاء متنوع برای ایجاد جذابیت استفاده می‌شود. طراحی داخلی معاصر نیز دارای ویژگی‌های منحصر به خود است که عبارتند از:

۱-  شکل و خطوط:
شکل و خطوط یکی از عناصر مهم در سبک دکوراسیون معاصر هستند. خطوط در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر ترکیبی از خطوط منحنی و مستقیم است.

۲- رنگ‌ها:
در طراحی داخلی معاصر، الگوها و طرح‌های پر رنگ و پر اشکال به کنار گذاشته می‌شوند. در این نوع طراحی، از پالت رنگی با تم‌های سرد و آرام استفاده می‌شود که بیشتر شامل طیف‌های سفید، کرم‌ها و رنگهای تاریک‌تر نظیر قهوه‌ای، بژ و بنفش می‌شود.

۳- فرم:
فرم یکی از عناصریست که این سبک طراحی را از دیگر سبک‌های مشابه مانند طراحی مدرن جدا می‌کند. در سبک معاصر مصالح معمولاً از جنس‌ فلز، سرامیک‌های کم‌رنگ و چوب انتخاب می‌شوند.

۴- نورپردازی:
استفاده از نور طبیعی به عنوان مهم‌ترین مشخصه در سبک معاصر محسوب می‌شود. اغلب خانه‌هایی که از این دکوراسیون استفاده می‌کنند دارای پنجره‌هایی بزرگ و نورگیر عالی هستند.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

همانطور که گفته شد، استفاده از نور طبیعی در طراحی معاصر بسایر مهم است؛ به همین خاطر انتخاب پنجره‌ی مناسب می‌تواند به دستیابی هرچه بیشتر به نور طبیعی کمک کند. چند نوع از پنجره‌هایی که می‌توانند به شما در رسیدن به نور بیشتر کمک کنند عبارتند از:

۱- پنجره‌های کشویی :
این نوع پنجره‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و در سبک طراحی معاصر از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند.

۲- پنجره‌های نما ( کرتین وال ) :
این نوع پنجره‌ها بزرگ‌ترین نوع پنجره و دارای شیشه‌های ثابت هستند که تابش حداکثری نور و روشنایی برای فضای داخلی ایجاد می‌کنند.
برای تبادل بهتر هوا و تهویه‌ی بهتر، می‌توان در صفحات کرتین وال، صفحه‌هایی بازشو تعبیه کرد؛ در این مورد علاوه بر دسترسی حداکثری به نور طبیعی، می‌توان از تهویه‌خوبی هم برخوردار بود.

۳- پنجره‌های لیفت:
قابل اجرا در ابعاد خیلی بزرگ و استفاده‌ی بسیار راحت و نرم کمک می‌کند تا نور طبیعی بسیار زیاد داشته باشیم و هم کاربری راحت را ارائه می‌دهد.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

شما می‌توانید در شرکت حکمت انواع پروفیل‌های کرتین وال و بیش از ۵۰ مدل پنجره را با توجه به طراحی و نیاز ساختمان‌تان تهیه کنید و همچنین از گارانتی سه ساله‌ی بی قید و شرط، پنج سال بیمه‌ی ایران و ۱۰ سال خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.