چوب یا آلومینیوم؟

در مقاله‌ی قبلی به پنجره‌های چوبی و خصوصیات آنها پرداختیم؛ در این مقاله می‌خواهیم به تفاوت‌های بین پنجره‌های چوبی و آلومینیومی پرداخته و ببینیم کدام بهتر است؟ چوب یا آلومینیوم؟

اگر مقاله‌ی قبل را مطالعه کرده باشید، حتماً می‌توانید حدس بزنید که نتیجه‌ی این مقاله چه خواهد بود؛ با این حال بیایید به بررسی این پنجره‌ها بپردازیم.

تجربه‌ی ما نشان داده که پنجره‌های آلومینیومی در مقایسه با پنجره‌های چوبی مزایای زیادی دارند؛ برای اینکه شما هم بهتر متوجه این موضوع شوید، موارد زیر را برایتان گردآوری کرده‌ایم:

موارد تفاوت چوب و آلومینیوم:

۱– استحکام :

آلومینیوم برتری قابل توجهی نسبت به چوب دارد؛ قوی بودن و استحکام بالای این فلز، باعث شده پنجره‌های آلومینیومی بتوانند شیشه‌های بزرگ را بدون هیچ نگرانی و مشکلی نگه دارند.

۲– هزینه :

همان‌گونه که در مقاله‌ی قبلی اشاره کردیم، چوب گران‌ترین متریال ساخت درب و پنجره است؛ اما پنجره‌‌های آلومینیومی با وجود دوام و کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.

۳– دوام و نگهداری :

با دوام‌ترین ماده برای تولید قاب در و پنجره‌، آلومینیوم است؛ بطور معمول پیشبینی می‌شود فریم‌های آلومینیومی تا ۴۰ سال عمر کنند؛ این فریم‌ها در این مدت به نگهداری زیادی نیاز نخواهند داشت.

۴– رنگ و زیبایی :

امروزه با وجود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و فریم‌های آلومینیومی رنگی، شما قدرت انتخاب بالایی خواهید داشت.

۵– سازگاری با آب و هوا :

پنجره‌های آلومینیومی می‌توانند در شرایط های مختلف آب و هوایی مقاومت کنند و همچنان برای بیشتر از یک دهه بدون تغییر بمانند.

۶– سازگاری با محیط زیست:

آلومینیوم قابلیت بازیافت دارد و می‌توان آن را برای استفاده‌های دیگر تغییر شکل داد.

۷– تنوع در یراق:

در پنجره‌های آلومینیومی می‌توان از یراق‌آلات مختلف استفاده کرد از جمله لولایی، کشویی، لیفت، دوحالته و …، که این تنوع بازشوها، تصمیم‌گیری و استفاده را بسیار راحت می‌کند.

پنجره‌ی آلومینیومی h100
AL-Win-pic1
AL-Win-W
W-AL-Win-used
W-AL-Win-U

ما در شرکت حکمت مدل‌های مختلفی از پروفیل را ارائه می‌کنیم که برخی از آن‌ها با الهام از در و پنجره‌های چوبی طراحی شده ‌اند؛ این سیستم‌ها با رنگ‌آمیزی رنگ‌های طرح‌ چوب که از نمونه‌ی درختان مختلف اسکن شده و تنوع بسیار زیادی دارند، علاوه بر داشتن زیبایی چوب، کیفیت و ماندگاری آلومینیوم را به شما ارائه خواهند کرد که تا سال‌ها با خیال آسوده می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.