در زمستان گرم بمانیم

فصل زمستان، فصل برف و باران، شب‌های طولانی، آسمان ابری و قرمز یا صاف و پر ستاره و البته فصل پیاده‌روی‌های طولانی و لذت بردن از طبیعت زیبای سفید پوش است. اما دغدغه‌ی اصلی همه‌ی ما در این فصل این است که: چطور در زمستان گرم بمانیم ؟

برای مراقبت در برابر سرما در این فصل، هم باید به گرم ماندن خارج از خانه توجه کنیم و هم به گرم بودن و سرد نشدن خانه!

خارج از خانه:

برای اینکه هنگام پیاده‌روی‌های زمستانه کمتر احساس سرما کنیم، بیشترین چیزی که باید به آن توجه کنیم انتخاب لباس مناسب و شیوه‌ی درست لباس پوشیدن است.
بهترین نوع لباس پوشیدن در هوای سرد، لباس پوشیدن لایه‌ای است؛ به این صورت که برای داخلی‌ترین لایه، لباس‌هایی بپوشیم که گرمای بدن را نگه دارند : مانند پشم، ابریشم و پلی‌پروپیلن.
لباس لایه‌ی میانی، باید از پارچه‌هایی مانند پشم و پنبه درست شده باشد گرما را در نزدیکی بدن نگه دارد و همچنین عایق حرارتی باشد. و برای لایه‌ی بیرونی، لباس باید تهیه شده از پارچه‌های ضد آب، ضد باد و مقاوم در برابر نفوذ سرما باشد؛ پارچه‌هایی از جنس نایلون، پلی‌استر و یا گورتکس. الته نباید اهمیت استفاده از کفش مناسب را فراموش کرد.

با رعایت این نکات می‌توانیم در زمستان گرم بمانیم.

داخل خانه:

برای گرم ماندن در خانه هم باید مانند بیرون از خانه عمل کنیم و لایه‌ای از اتلاف گرما جلوگیری کنیم.
با پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای یا پشمی در خانه، همانند لایه‌ی پوشش برای بیرون از خانه، از هدر رفتن گرمای بدن جلوگیری می‌کنیم.
به همین صورت برای لایه‌ی میانی که ایجاد گرما می‌کند، باید از بخاری یا سیستم‌های گرمایشی جدیدتر (رادیاتور، موتورخانه و … ) استفاده کنیم؛ تنظیم کردن دمای سیستم بین ۲۰ تا ۲۵ درجه‌ی سانتیگراد علاوه بر ایجاد گرمای مناسب، باعث صرفه‌جویی در مصرف نیز می‌شود.

و اما مهم‌ترین نکته در خانه جلوگیری از وارد شدن هوای سرد و همچنین جلوگیری از خروج هوای گرم است. بخشی که در خانه‌ها نقش لایه‌ی بیرونی لباس را بازی می‌کند، در و پنجره است.
هرچه در و پنجره در مقابل ورود هوای سرد و خروج هوای گرم مقاومت بیشتری داشته باشند، خانه مدت زمان بیشتری گرم می‌ماند.

پروفیل‌های مناسب برای تولید پنجره‌های عایق در برابر سرما به ترتیب عایق بودن عبارتند از:

آلومینیوم نرمال، یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم ترمال بریک

در پروفیل‌های ترمال بریک از ماده‌ای به نام پلی‌آمید استفاده می‌شود که با ساختار شبیه به لایه‌های برف، با دارا بودن نظم خاص و داشتن حباب‌های بسیار ریز هوا عایق گرمایی بسیار خوبی در برابر سرما محسوب می‌شود.

پروفیل‌های ترمال بریک تولید شده در شرکت حکمت مانند پروفیل HST88، با دارا بودن کیفیت بالا در تولید، می‌توانند نقش لایه‌ی بیرونی و محافظ خوبی را برای خانه‌ی شما ایفا کنند.