درب پنجره آلومینیوم نرمال چیست؟

امروزه محبوب ترین و بهترین متریال برای در و پنجره‌های ساختمان‌های استاندارد آلومینیوم است، فلزی سبک و قابل انعطاف که در عین حال مقاومت بالایی دارد. اگر برایتان سوال است که چرا آلومینیوم بهترین گزینه برای در پنجره است در حالیکه چوب یا یو پی وی سی می‌تواند بهترین باشید، لازم است مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید:

 

درو پنجره آلومینیومی ماندگار است:

در و پنجره‌های آلومینیومی در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند به همین دلیل در مناطق شرجی و زیر باران های مداوم ماندگارند . آلومینیوم در مقابل نور خورشید تغییر حالت نمی‌دهد و گرمای زیاد یا سرمای خشک فُرم آن را تغییر نمی‌دهد.

از شمال تا جنوب کشور تنوع آب و هوایی بیداد می‌کند، به گرمای تابستان آبادان که گاهی بالای ۶۰ درجه را تجربه می‌کند یا سرمای روستاهای اردبیل که عمدتا منفی است  فکر کنید، تفاوت رطوبت و شرجی بودن انزلی یا رامسر را با یزد و اراک مقایسه کنید به تمام اینها تفاوت تابش نور خورشید را هم اضافه کنید، کاملا گویاست که چوب می پوسد و یو پی وی سی ها هم تغییر حالت می‌دهند یا دچار صداها مشکل دیگر می‌شوند اما آلومینیوم سال‌های سال در تمام این مناطق بدون هیچ مشکل و تغییری باقی خاهد ماند.

 

آلومینیوم، فلزی منعطف ولی مقاوم:

کاربردی ترین فلز بعد از آهن آلومینیوم است که خاصیت شکل پذیری بسیار بالایی دارد. آلومینیومِ ‌‌‌‌خالص نرم و ضعیف است اما با ترکیب آلیاژ های دیگری مثل مس، منیزیم، سیلیکن و مابقی عناصر، فلزی با مقاومت‌های مختلف ارائه خواهد شد و برای مصارف گوناگونی استفاده می‌شود به همین سبب پروفیل‌های بسیار متنوعی در سایزهای مختلف برای مصارف متعدد را می‌توان با آلومینیوم طراحی و تولید کرد که بتواند با مقاومت‌های متفاوت در قسمت‌های مختلف ساختمان کارایی داشته باشد.

ورق‌ها، مفتول‌ها، پروفیل‌های سبک و سنگین از جمله آنهاست.

پروفیل‌های ظریفی که با آنها توری ساخته می‌شود و پروفیل‌هایی که شیشه‌هایی با وزن‌های بسیار بالا را نگه میدارد و سال‌ها بدون مشکل و خرابی به بهترین شکل کار می‌کند.

 

تنوع رنگ بالا:

میتوانید هر رنگی که بخواهید برای  پنجره‌هایتان انتخاب کنید، هزاران رنگ را می‌توان با تکنولوژی الکترواستاتیک به آلومینیوم پاشید و در کوره‌های مخصوص قرار داد تا ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد، دقت کنید که رنگ‌های در پنجره‌های آلومینیومی از بین نمی‌رود مگر اینکه با شیئ خیلی تیز روی آن کشیده شود. رنگ در و پنجره‌های آلومینیوم در مقابل آفتاب تغییر نمی‌کند و به راحتی با یک دستمال تر کاملا تمیز میشود. تکنولوژی آنادایزینگ روش دیگری است برای تغییر رنگ در آلومینیوم که تمام محاسن قبل را داراست ولی تنوع بالایی ندارد اما طیف سیلور و طلایی بسیار زیبا و خاصی دارد که به سختی می‌توان انتخاب نکرد.

و اما رنگ‌های طرح چوب که تنوع بالایی دارد و می‌توانید نقش و نگارهای درخت‌های مختلف گردو، چنار، صنوبر، افرا و… را رو پروفیل‌ها داشته باشید و گرمای چوب را به نما و داخل محیط هدیه کنید و از کیفیت و ماندگاری آلومینیوم بهره ببرید.

 

در انتخاب یراق‌آلات آزادید:

تا به حال فکر کردید چقدر مهم است پنجره‌هایتان به چه شکل باز شود؟؟

در و پنجره یک کالای مصرفی است و شما در چهار فصل سال و حتی در شبانه روز با آن کار دارید، پس به آن اهمیت دهید و برای انتخاب درست وقت صرف کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های در و پنجره‌های آلومینیومی تنوع در نحوه بازشدن آنهاست، کشویی، لولایی، چند حالته، لیفت، گیوتینی، فولکسی و… از انواع آن‌هاست و کمک می‌کند تا شما بنا به مصرفی که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید و سال‌ها از باز و بستن آن‌ها لذت ببرید.

برندهای بسیار زیادی در ایران هستن که با توجه به بودجه ای که در نظر دارید امکان انتخابشان فراهم است، البته که برای پنجره‌ها با ابعاد خاص باید از معتبرترین آن‌ها استفاده کرد که پیشنهاد ما در مجموعه حکمت یراق روتو آلمان است و سال‌هاست که امتحانش را پس داده..

 

آب‌بندی و هوابندی پنجره‌های آلومینیومی:

یکی از ضعف‌های پنجره‌های قدیمیِ آلومینیوم این بود که آب از کنج چهارچوب وارد می‌شد و عمدتا باعث ترک خوردن دیوارها بود، امروزه بیش از ۵۰ سیستم در و پنجره را در حکمت طراحی و تولید کردیم و سال‌هاست کیفیت آن را به روز کردیم و بیش از ۱۵ سال است دیگر مشکل نفوذ آب نداریم.

اما در خصوص هوابندی درو پنجره‌های آلومینیوم باید اشاره کرد، محل اتصال در و پنجره آلومینیوم با لاستیک‌های EPDM به هم وصل می‌شود و از چند قسمت کیپ میشود بنابراین کاملا نفوذ هوا را کم می‌کند اما آلومینیوم رسانای گرما و سرماست و زمانی که شما خود پروفیل را لمس میکنید سرمای بیرون را احساس خواهید کرد که این مورد با پرو فیل های ترمال بریک رفع عیب گردیده.

انواع درب و پنجره آلومینیومی نرمال

درب و پنجره لولایی نرمال H115
ذرب و پنجره لولایی نرمال H601
درب و پنجره کشویی نرمال HSM88
درب و پنجره کشویی نرمال HS88
درب و پنجره کشویی نرمال HS602
درب و پنجره کشویی نرمال HSM70